Tillbaka igen!

Posted on mars 8, 2011

2


Jag har varit tyst. Naturligtvis inte helt och hållet men bloggmässigt. Jag har börjat ett nytt jobb. I en ny bransch. Karriärmässigt har jag tagit ett steg nedåt. Och det har slukat mig. Det har varit spännande och mycket nytt att lära.

Så jag har pluggat tekniska fakta, kollat in lagstiftningen och lagt upp en plan. Och haft turen att mina nära och kära har haft den goda smaken att drabbas av vinterkräksjuka, influensa och någon efterhängsen förkylning så ingen av dem tycker att de har fått stå tillbaka utan att det är de som har försummat mig.

Men nu känns det som om jag har fått kött på benen och koll på läget. (Ta i trä!) Så nu känns det som om jag kan vara på gång igen.

Varför jag har gått ner karriärmässigt? Jag jobbade näst intill ihjäl mig förra gången jag hade en fast anställning. Visst var där många fördelar, men ärligt talat, jag kunde aldrig ta ledigt mer än någon enstaka dag och även då fick jag gå undan för att sköta jobbsamtal på telefon. Sönderstressad utan fritid var glädjen med att fara runt i norra Europa och tjäna pengar tämligen begränsad.

Men att som nu senast helt på egen hand konsulta runt var inte heller ett bra sätt att finansiera den nödvändiga kattmaten och kattsanden på.

Så nu går jag ner i arbetstid, kan jobba på flexibla tider och har mer tid att njuta av mindre pengar på. Hmm, den formuleringen får jag jobba på….

Posted in: Uncategorized