En mogen debutant

Posted on november 6, 2010

0


Jag som skriver och kallar mig för en rar cyniker är kvinna och 43 år gammal. Jag är ensamstående men sällan ensam,  jag är akademiker men är hands-on i livet. Jag är en analytiker med ett stort hjärta och starka känslor.

Jag är en yvig person, tar plats trots att jag inte sällan sitter tyst. Och lyssnar. Jag är inte alltid så bekväm, jag var nog ganska socialt obegåvad som tonåring och ung kvinna. Nu när jag har fätt all den smidighet man kan önska, vet hur man gör, bryr jag mig inte alltid. Jag vande mig då vid att inte alltid få bifall för det jag sa,  och idag kan jag unna mig att tala klarspråk, att stå för och tro på den jag är och inte vara rädd för att inte vara omtyckt. Och det roliga är att jag faktiskt känner mig omtyckt ändå. Så länge man låter hjärtat vara med, tål vi människor ganska mycket beska.

Posted in: Presentation